Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-20, 22:25   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Slutar man lita helt på Örjan nu?


Om Örjan är det minsta passiv i sina uttalanden när han kör favoriter, då är det bara och räkna med risk för bortkörning direkt känns det som. Tycker ofta Örjan kör bort betrodda hästar helt och hållet och ibland har han tur och hittar ut med sina passiva styrningar och blir hyllad som geni. Jaja han leder V75 ligan, men när han blir synad som idag då släpper han om han inte tror stenhårt på hästen. Dags för de andra kuskarna att släppa respekten och utmana gubben Kihlström oftare!

Dagens bortkörning av firma Hultman/Kihlström kan jag tycka är ett hån mot spelarna i mångt och mycket. Gå ut och säg att ni kör prepare om det är det som gäller!

Annat var det för 3-4 år sedan när han hade någon magisk touch och fick hästarna att gå som bara den i dödens. Givetvis smögs det en hel del då också, men han körde inte sina bortkörningar stup i kvarten.

Örjan är extrem lurig nu för tiden. Han skiter fullständigt i hur betrodd hans häst är i vanliga lopp. Storloppen kör han kanske på annat sätt, men lita ska man aldrig göra på Örjan i vanliga lopp längre!
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-21, 20:43   #2
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2287
Standard

Fullständigt enig. Bommat sjuan två helger i rad pga honom. Totalt opålitlig numera och motsvarande två förlorade månadslöner. Tråkigt minst sagt
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-21, 21:40   #3
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 129
Sharp$: 1118
Standard

Synd att man inte fick en intervjuv med S.Hultman efter loppet igår!. Han säger alltid att Örjan bestämmer själv, tänk om stallordern va att släppa till Bergarn!?
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:24   #4
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 42
Sharp$: 1421
Standard

Lallar Örjan


Han behöver ju inte ens vinna loppet men han måste ju ge hästen och spelarna chansen att vinna och det gör han inte när han sitter kvar 800 kvar
Spelskandal, undrar hur lång avstängning en amatör hade fått??
P44mmn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 08:53   #5
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Såhär har Örjan alltid kört! Vad är nytt? Något man alltid måste kalkylera med. Jävligt skicklig kusk men tyvärr, för oss spelare, har han alltid sett till hästens och matchningens bästa och det drabbar oss spelare!

Nu var det i och för sig ett EXTREMFALL med så stor favorit och så få egentliga motbud och han begår två misstag ur spelarsynpunkt (dels släppa från början och sedan inte gå ut) men som sagt! Örjan är Örjan!

Jag spikar sällan och gjorde det inte i onsdags heller...
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1), clarund (+4)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 12:31   #6
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Bergh i Expressen om det hela

Jag kan förstå att vissa av er tycker att det såg konstigt ut är Örjan Kihlström släppte ledningen med storfavoriten Nimbus C.D. i onsdags.

Ni tycker säkert att han borde svarat när jag kom farandes med min Montdore i hög fart.

Ni missar dock några viktiga detaljer.

Då klev jag in i handlingen

Till att börja med såg man tydligt hur laddad Örjans häst var bakom bilen.

När andrahandsfavoriten sedan galopperade utvändigt efter en bit så lyckades Kihlström äntligen lugna ner sin Nimbus C.D.

Då var det dags för mig att kliva in i handlingen.

Jag tänkte att om jag kommer i full speed så kommer Örjan att få problem.

Antingen tvingas han släppa eller så får han en het häst i ledningen över full väg.

Det var med andra ord en win/win-situation för mig och precis tvärtom för Örjan.

* * *

Ibland blir det så i travlopp och jag tycker att folk är för snabba att döma kuskar. Tänk på att det går snabbt och då måste man gå på sin feeling.

Han kan ju inte köra efter vad det står på oddsindikatorn, han måste gå på sin känsla för hästen.

Jag tror att många av de som kritiserat Örjan på twitter skriver i affekt efter att deras eget spel spruckit. Man ser helt enkelt inte saker klart när man är tiltad.

Jag klarar mig utan twitter-lallarna

Jag har själv gått i svaromål i en artikel efter att jag kritiserats i sociala medier och det kommer jag aldrig göra om igen.

Jag tycker inte att man som journalist ska kunna bygga en artikel baserat på vad en snubbe med 15 följare häver ur sig på twitter och jag ångrar att jag tog mig tid att svara på journalistens frågor.

Ska man verkligen låta varenda lallare med en internetuppkoppling komma till tals?

Människor som är missnöjda med livet och hatar allt och alla.

Jag klarar mig i alla fall bra utan dem.

Det vore kul att se om de klarar av att skriva något positivt någon gång. Efter "Tarzan" Melanders fantastiska dubbel i lördags var det inte många som skrev ut sina hyllningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+4), SO (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 12:38   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Fast Berghs åsikter om de som har åsikter ger jag inte mycket för. Smussel-pelle de luxe själv.

T ex så känner jag inte samma glädje över Volsteads seger i lördags som jag hade gjort om de hade försökt vinna i försöket.

Det är klart att Bergh SKA klara sig utan Twitter-lallarna. Han ska träna och köra så bra han kan inom de regler som finns uppsatta. Inte bända lite här och där. När han ger fan i det så är det ingen som kvittrar om honom och allt är bra.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 12:41   #8
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast Berghs åsikter om de som har åsikter ger jag inte mycket för. Smussel-pelle de luxe själv.

T ex så känner jag inte samma glädje över Volsteads seger i lördags som jag hade gjort om de hade försökt vinna i försöket.

Det är klart att Bergh SKA klara sig utan Twitter-lallarna. Han ska träna och köra så bra han kan inom de regler som finns uppsatta. Inte bända lite här och där. När han ger fan i det så är det ingen som kvittrar om honom och allt är bra.

Nu var det svar kring Örjans körning som tråden handlade om, borde inte klistrat in resten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 12:42   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nu var det svar kring Örjans körning som tråden handlade om, borde inte klistrat in resten.
Korrekt. Och den åsikten har jag å andra sidan full respekt för. Bergh tänker på en extra nivå.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 14:27   #10
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Wink

Staketkuskarna


Nya tider - staketkuskarna har Twitter och internet.

Mvh Ulf-Eddie
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10), clarund (+1), SO (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 14:41   #11
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Nya tider - staketkuskarna har Twitter och internet.

Mvh Ulf-Eddie
Hahaha, precis.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 14:55   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

i England eller USA hade Örjan högst troligtvis blivit avstängd länge samt/eller erhållit mycket höga böter. Oavsett orsak som kan verka logisk i efterhand så är det inte förtroendeingivande .
. i de större ländera finns vetskapen att hästaporten dör när spelarna tappar förtroende
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 16:05   #13
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
i England eller USA hade Örjan högst troligtvis blivit avstängd länge samt/eller erhållit mycket höga böter. Oavsett orsak som kan verka logisk i efterhand så är det inte förtroendeingivande .
. i de större ländera finns vetskapen att hästaporten dör när spelarna tappar förtroende
Hmmm det är ju bra om de har koll där.

Kan inte låta bli att tänka tanken att om du lyckas sätta dig fast i Frankrike (tänker kanske lite väl mycket Vincennes och hästar som bryter spår...) eller USA med deras körning hela vägen kultur så har du jobbat bra, tror fan inte ens Örjan kan sitta fast i deras lopp
***

Ja vad säger man... Örjan eller Hultman kan ju tyvärr inte gå ut å säga preparé för man måste köra för max placering enligt reglementet... hyckleriet är på det viset i svenskt trav till skillnad från Frankrike där det är fullt accepterat att annonsera o genomföra preparé emellanåt.

Hästen i fråga har psyket som akilleshäl och även om jag själv spikade trots att jag gillar Montdore så är jag inte jätteförvånad att man försöker ta hand om hästen med dessa förutsättningar.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 16:19   #14
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Tycker Bergh är på gränsen till löjlig i sitt fördömande av iofs ofta okunniga staketkuskar, men han har många poänger i allt mellan förståelse (ömsesidigt) och det att en o annan kan vara allmänt missnöjd eller i affekt.

Som att det skulle vara något fel i att många kan komma till tals och att det i bästa fall ökar förståelsen spelare - aktiva emellan.

Just Bergh kan väl allt redan (och det menar jag faktiskt) men en del andra kan ju ha ut ngt av debatten
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+10)

Senast redigerad av clarund den 2015-05-22 klockan 16:20.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-22, 17:17   #15
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 129
Sharp$: 1118
Standard

Robert Bergh/ Örjan Kihlström. Om ni är ärliga så granskar massan er efter detta också!
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td